Automatická cenotvorba
ušetříte
4 h/den
průměrně uspoříte
30 tis./měsíc
až 1
specialistu
Pro člověka desítky hodin práce, pro Conviu rychlovka.
Ta úleva. Zahodit nepřehledné excelovské tabulky s prapodivnými výpočty cen vašich produktů na e-shopu. Pro Conviu je to brnkačka – udělá to za vás automaticky, rychle, správně a výhodně. Má totiž v malíku ceny vaší konkurence na zbožových srovnávačích, a tak můžete být vždycky o pár kaček levnější, mít druhou nejvýhodnější cenu na trhu nebo třeba maximalizovat obrat. Pravidla jsou na vás, pak už si to přebírá Conviu pod svá datová křídla.
Přecenit všechny položky, které prodáváte, třeba i několikrát denně? V kamenné prodejně nemyslitelné, v internetovém obchodě klidně. Jenže jaká je ta správná cena? Conviu vám s tím pomůže. Tedy pomůže... Většinu práce udělá za vás. Vy na začátku zvolíte strategii a nastavíte pravidla. Pak už jen sledujete marži a zisk, podle potřeby pravidla ladíte. Máte při tom klid a jistotu, že vám nikde nic neutíká.
Ve výpočtech Conviu vychází nejčastěji z nákupní ceny bez DPH a z prodejních cen konkurence. Vycházet ale může z jakýchkoliv dat, třeba i z vašich aktuálních prodejních cen. Může (a nemusí) brát v potaz i cenu dopravy.
Koho chcete porazit (a koho ne)
Na začátku je dobré si ujasnit, s kým se chcete na cenovém bojišti utkat. Kdo je tedy vaše konkurence? Možná jsou to všichni prodejci, ale možná vás budou zajímat jen ti s certifikátem "Ověřeno", s určitým počtem recenzí, nebo ti, co mají aktuálně zboží skladem.
V Conviu si můžete klidně naklikat i konkrétní e-shopy, se kterými chcete držet krok, nebo naopak zadat obchody, které chcete v konkurenčním boji ignorovat. A to na úrovni celého svého e-shopu, pro jednotlivé kategorie, značky,... nebo dokonce i konkrétní produkty.
Strategie cenového boje
Když víte, s kým bojujete, je na řadě zvolit správnou strategii:
- Cena podle pořadí – když chcete být právě třetí ze všech prodejců, nebo první (nejlevnější) z těch, co mají zboží skladem.
- Cena podle zvoleného konkurenta – když chcete být vždy o 1 Kč nebo o 3 % levnější než zvolený konkurent.
- Cena podle konkurence – když chcete mít cenu na průměru či mediánu cen konkurence, případně když chcete k ceně konkurence přidat obchodní přirážku.
- Maximalizace marže – když chcete co nejvyšší marži, a tedy i provozní zisk, cena se nastaví podle cen konkurence, vašich nákupních cen a elasticity poptávky.
- Maximalizace obratu – když chcete být agresivní a získat větší podíl na trhu, potřebujete k tomu i odpovídající ceny. Conviu pohlídá i to, abyste neprodávali zbytečně levně a nepřicházeli tak o zisk.
Jinou strategii zvolíte pro svoje top produkty a jinou pro longtail. Když si budete chtít s cenotvorbou opravdu vyhrát, můžete si nastavit odlišnou strategii pro jednotlivé značky, kategorie, segmenty, výrobce, cenové rozsahy, hladiny marže nebo i pro libovolnou skupinu produktů označenou vlastním štítkem.
Přehled o dění na bojišti
Souhrnný přehled výsledků cenotvorby za libovolné období si můžete kdykoli stáhnout na záložce Statistiky. Uvidíte mimo jiné, jak aktivně jste své produkty přeceňovali a jak se vyvíjela jejich marže. Když chcete jít u konkrétních položek do hloubky, přesunete se na záložku Produkty, kde najdete přehled cen konkurence, historii přeceňování i vývoj cen v grafech. Takhle si můžete projít třeba nedávno přeceněné položky nebo produkty s nejvyšší či nejnižší marží.
Jsme partneři

Ukázka automatické cenotvorby
Přecenit všechny položky, které prodáváte, třeba i několikrát denně? V kamenné prodejně nemyslitelné, v internetovém obchodě klidně. Jenže jaká je ta správná cena? Conviu vám s tím pomůže. Tedy pomůže... Většinu práce udělá za vás. Vy na začátku zvolíte strategii a nastavíte pravidla. Pak už jen sledujete marži a zisk, podle potřeby pravidla ladíte. Máte při tom klid a jistotu, že vám nikde nic neutíká.
Často kladené dotazy
Jak často mohu cenotvorbu přepočítávat?
Umí Conviu při cenotvorbě zohlednit Top produkty?
Co potřebuji mít k dispozici, abych mohl nastavit cenotvorbu?
Lze sledovat historický vývoj prodejní ceny?
Mohu nastavit přecenění dle ceny konkurence?
Jaký objem dat již modul zpracoval?
přes
191 GB
přes 72
milionů
přes 56
milionů
Automatická cenotvorba
Heureka má své API zpoplatněné fixním ceníkem viz. Heureka API ceník. Conviu z tohoto poplatku nemá žádnou provizi a je pouze zprostředkovatelem. Pokud chcete Heureka API na Conviu využívat, tak není potřeba platit celý tarif (podle ceníku Heureky). Conviu vám rozpočítá pouze reálně využitý počet volání API.
Pokud máte vlastní Heureka API klíč, tak vám nebude poplatek za Heureka API účtován.
Zboží API je zdarma.
Proč je Conviu nejlepší parťák pro vás a váš e-shop?
-
Jsme jedno ucho
Nasloucháme a jsme otevřeni změnám. Vývoj přizpůsobujeme potřebám trhu a zákazníků.
-
Vezmeme vás pod křídla
Starají se o vás specialisti, ne operátoři. S naší pomocnou rukou počítejte.
-
11 vychytávek pod 1 střechou
Komplexní využití dat – 11 nástrojů pro výdělečnější e-shop na jednom místě
Naše vychytávky
Recenze na Conviu
Komu už Conviu šetří čas a peníze?
