We also have an English version of this page ready for you. Do you want to switch to it? Zavřít
Datové vychytávky pro e-shopy

Automatická cenotvorba

ušetříte
4 h/den

průměrně uspoříte
30 tis./měsíc

až 1
specialistu

Více automatizace = Méně ručního klikání
Pro člověka desítky hodin práce, pro Conviu rychlovka.

Ta úleva. Zahodit nepřehledné excelovské tabulky s prapodivnými výpočty cen vašich produktů na e-shopu. Pro Conviu je to brnkačka – udělá to za vás automaticky, rychle, správně a výhodně. Má totiž v malíku ceny vaší konkurence na zbožových srovnávačích, a tak můžete být vždycky o pár kaček levnější, mít druhou nejvýhodnější cenu na trhu nebo třeba maximalizovat obrat. Pravidla jsou na vás, pak už si to přebírá Conviu pod svá datová křídla.

Přecenit všechny položky, které prodáváte, třeba i několikrát denně? V kamenné prodejně nemyslitelné, v internetovém obchodě klidně. Jenže jaká je ta správná cena? Conviu vám s tím pomůže. Tedy pomůže... Většinu práce udělá za vás. Vy na začátku zvolíte strategii a nastavíte pravidla. Pak už jen sledujete marži a zisk, podle potřeby pravidla ladíte. Máte při tom klid a jistotu, že vám nikde nic neutíká.

Ve výpočtech Conviu vychází nejčastěji z nákupní ceny bez DPH a z prodejních cen konkurence. Vycházet ale může z jakýchkoliv dat, třeba i z vašich aktuálních prodejních cen. Může (a nemusí) brát v potaz i cenu dopravy.

Koho chcete porazit (a koho ne)

Na začátku je dobré si ujasnit, s kým se chcete na cenovém bojišti utkat. Kdo je tedy vaše konkurence? Možná jsou to všichni prodejci, ale možná vás budou zajímat jen ti s certifikátem "Ověřeno", s určitým počtem recenzí, nebo ti, co mají aktuálně zboží skladem.

V Conviu si můžete klidně naklikat i konkrétní e-shopy, se kterými chcete držet krok, nebo naopak zadat obchody, které chcete v konkurenčním boji ignorovat. A to na úrovni celého svého e-shopu, pro jednotlivé kategorie, značky,... nebo dokonce i konkrétní produkty.

Strategie cenového boje

Když víte, s kým bojujete, je na řadě zvolit správnou strategii:

  • Cena podle pořadí – když chcete být právě třetí ze všech prodejců, nebo první (nejlevnější) z těch, co mají zboží skladem.
  • Cena podle zvoleného konkurenta – když chcete být vždy o 1 Kč nebo o 3 % levnější než zvolený konkurent.
  • Cena podle konkurence – když chcete mít cenu na průměru či mediánu cen konkurence, případně když chcete k ceně konkurence přidat obchodní přirážku.
  • Maximalizace marže – když chcete co nejvyšší marži, a tedy i provozní zisk, cena se nastaví podle cen konkurence, vašich nákupních cen a elasticity poptávky.
  • Maximalizace obratu – když chcete být agresivní a získat větší podíl na trhu, potřebujete k tomu i odpovídající ceny. Conviu pohlídá i to, abyste neprodávali zbytečně levně a nepřicházeli tak o zisk.
Přijdou vám zajímavé všechny uvedené strategie? Správně, v praxi je totiž budete nejspíš kombinovat.

Jinou strategii zvolíte pro svoje top produkty a jinou pro longtail. Když si budete chtít s cenotvorbou opravdu vyhrát, můžete si nastavit odlišnou strategii pro jednotlivé značky, kategorie, segmenty, výrobce, cenové rozsahy, hladiny marže nebo i pro libovolnou skupinu produktů označenou vlastním štítkem.

Přehled o dění na bojišti

Souhrnný přehled výsledků cenotvorby za libovolné období si můžete kdykoli stáhnout na záložce Statistiky. Uvidíte mimo jiné, jak aktivně jste své produkty přeceňovali a jak se vyvíjela jejich marže. Když chcete jít u konkrétních položek do hloubky, přesunete se na záložku Produkty, kde najdete přehled cen konkurence, historii přeceňování i vývoj cen v grafech. Takhle si můžete projít třeba nedávno přeceněné položky nebo produkty s nejvyšší či nejnižší marží.

Partneři, kteří nás doporučují

Ukázka automatické cenotvorby

Přecenit všechny položky, které prodáváte, třeba i několikrát denně? V kamenné prodejně nemyslitelné, v internetovém obchodě klidně. Jenže jaká je ta správná cena? Conviu vám s tím pomůže. Tedy pomůže... Většinu práce udělá za vás. Vy na začátku zvolíte strategii a nastavíte pravidla. Pak už jen sledujete marži a zisk, podle potřeby pravidla ladíte. Máte při tom klid a jistotu, že vám nikde nic neutíká.

Často kladené dotazy

Jak často mohu cenotvorbu přepočítávat?
Cenotvorbu lze přepočítávat dle vašich požadavků, např. každou hodinu nebo jednou denně.
Umí Conviu při cenotvorbě zohlednit Top produkty?
Ano, Vaše Top produkty lze filtrovat např. pomocí štítku nebo jakéhokoliv elementu v datech. Top produkty v rámci trhu lze filtrovat dle hodnoty vyjadřující oblíbenost uživatelů v rámci trhu.
Co potřebuji mít k dispozici, abych mohl nastavit cenotvorbu?
Pro implementaci cenotvorby doporučujeme mít k dispozici nákupní ceny. Ty lze připojit např. doplňkovým XML feedem. Budete tak mít možnost dopočítávat reálnou marži produktu a sledovat cenovou elasticitu produktu. Dále doporučujeme štítek, podle kterého budete chtít produkty segmentovat – např. jinou cenotvorbu můžete nastavit pro nové produkty, jinou pro Top produkty nebo longtail produkty.
Lze sledovat historický vývoj prodejní ceny?
Ano, ve statistikách lze pro každý produkt zobrazit i historický vývoj cen daného produktu na srovnávači a na e-shopu.
Mohu nastavit přecenění dle ceny konkurence?
Ano, v Conviu je možné pomocí pravidla nastavit např. cenu o 1 Kč levnější než konkurence. Je také možné nastavit cenu dle pozice podle ceny nebo medián (střední hodnotu) z vybraných konkurentů apod.
Chybí vám nějaká odpověď?

Jaký objem dat již modul zpracoval?

Automatická cenotvorba již zpracovala:

přes
191 GB

zpracovaných feedů

přes 72
milionů

vstupních produktů

přes 56
milionů

přeceněných produktů

Automatická cenotvorba

Naše ceny jsou výhodné pro malé i velké e-shopy. Platíte totiž jen za moduly, které opravdu využíváte.
Automatická cenotvorba
Tarif:
Počet produktů v modulu:
Použít:
Jak často:
Za dalších 10 tis. položek + 500 Kč.

Heureka má své API zpoplatněné fixním ceníkem viz. Heureka API ceník. Conviu z tohoto poplatku nemá žádnou provizi a je pouze zprostředkovatelem. Pokud chcete Heureka API na Conviu využívat, tak není potřeba platit celý tarif (podle ceníku Heureky). Conviu vám rozpočítá pouze reálně využitý počet volání API.

Pokud máte vlastní Heureka API klíč, tak vám nebude poplatek za Heureka API účtován.

Zboží API je zdarma.

Proč je Conviu nejlepší parťák pro vás a váš e-shop?

Úspora času, peněz, nástrojů, lidí a starostí
Méně ručního klikání, více automatizace
Plná kontrola nad e-shopem, cenami a feedy
Rychlost, spolehlivost, dostupnost 24/7
Naše hodnoty
  • Jsme jedno ucho

    Nasloucháme a jsme otevřeni změnám. Vývoj přizpůsobujeme potřebám trhu a zákazníků.

  • Vezmeme vás pod křídla

    Starají se o vás specialisti, ne operátoři. S naší pomocnou rukou počítejte.

  • 11 vychytávek pod 1 střechou

    Komplexní využití dat – 11 nástrojů pro výdělečnější e-shop na jednom místě

Recenze na Conviu

Komu už Conviu šetří čas a peníze?

Díky Conviu naskladňuji položky do Shoptetu na pár kliknutí, a to včetně upravených popisků, vlastních kategorií i cenové kalkulace. Vše jde jak po másle a úspora času je obrovská.
Pavel Borovička
Tak tady se lámou e-commerce ledy. Pomocí (ať už supportem, nebo službou), která se mi od Conviu dostává, jsem ušetřil nemalé peníze za jednoho zaměstance navíc.
Michal Cuper
REDSTORE ONLINE, s.r.o. - jednatel společnosti
Conviu nám výrazně usnadnilo práci ohledně biddingu a rychlých úprav v XML souboru. Dřív jsme na úpravy feedů museli čekat, teď už to zvládneme sami.
Petra Nováková

Naši spokojení klienti

a spousty dalších...

Jsme partnerem

Pro koho je Conviu určené?

Majitel e-shopu

Pro vás je Conviu stvořené. Ne jako. Doopravdy. Jedním nástrojem za rozumnou měsíční cenu pokryjete agendy, na které byste jinak potřebovali minimálně 3 různé nástroje… a půl programátora k tomu.

Marketingová agentura

Spravovat feedy, srovnávače a ceny pro více klientů nebylo nikdy tak snadné a rychlé. Conviu ocení větší agentury, ale i ty jednočlenné (freelanceři). Cena vychází dobře pro všechny.

Dodavatel / Výrobce

Vymýšlejí si vaši odběratelé, co má být ve zbožovém feedu? Ukončete nekonečné diskuse a naservírujte jim data tak, jak si přejí. Využijete i monitoring cen konkurence a propracovaný systém alertů.