SPA vám pomohou dostat vaše nabídky na přední pozice ve vyhledávání a kategoriích na marketplace Kauflandu – přesně ve chvíli, kdy zákazníci projeví zájem o daný typ zboží. Z našeho pohledu jsou velmi podobné inzerci Product Ads na Heurece nebo Zboží.
Co vám inzerce na Kaufland Global Marketplace přinese?
- Zvýšíte viditelnost svých produktů
- Získáte více prokliků a tím následně i více objednávek
- Platíte jen za skutečné prokliky (CPC)
- Jednoduché nastavení
Díky sponzorovaným produktům oslovíte nové zákazníky a zvýšíte výkon svých kampaní přímo na Kaufland.cz a dalších evropských trzích.
Jak nastavit cílení u sponzorovaných produktů na Kauflandu: Automatika vs. manuál
Vybírat můžete mezi dvěma strategiemi cílení:
1. Automatické cílení: nechte rozhodnutí na algoritmu
Pro začátečníky se doporučuje začít s automatickým cílením. V tomto režimu se totiž nemusíte starat o výběr klíčových slov. Algoritmus automaticky určí, kdy a kde se vaše reklama zobrazí. Tento přístup je jednoduchý na nastavení, a přitom velmi efektivní pro první testování.
U automatického cílení máte dvě možnosti nastavení nabídek:
- Automatické nabídky
Zde nastavíte pouze cílovou hodnotu ACoS (Advertising Cost of Sales – tedy podíl nákladů na reklamě k obratu). O vše ostatní se postará systém.
Hodnota ACoS je velmi podobná často používané metrice PNO. Jaký je rozdíl a jak se vypočítá ukazuje následující tabulka:
- Manuální nabídky
Pokud chcete mít větší kontrolu nad tím, kolik za kliknutí utratíte, můžete nastavit tzv. Maximální nabídku – tedy horní hranici ceny za kliknutí. Nabídku lze aplikovat na všechny produkty najednou nebo ji upravit individuálně pro každý produkt zvlášť.
2. Manuální cílení: když víte, co hledáte
Zkušenějším inzerentům umožňuje Kaufland Global marketplace také manuální výběr klíčových slov. Sami určíte, při jakých vyhledávacích dotazech se má vaše reklama zobrazit. Současně můžete doplnit i negativní klíčová slova. Tato strategie nabízí větší přesnost a kontrolu, ale vyžaduje více času a znalostí.
Možnosti nastavení:
- Doporučená klíčová slova
Systém vám nabídne návrhy výrazů relevantních k vašim produktům – můžete si vybrat ta, která dávají smysl. - Vlastní seznam klíčových slov a negativních klíčových slov
Můžete vytvořit svůj vlastní seznam a zároveň přidat tzv. negativní klíčová slova, která reklamu skryjí při určitých vyhledáváních. Na výběr máte dvě možnosti shody:- Přesná shoda – reklama se zobrazí jen při přesném zadání daného výrazu.
- Frázová shoda – reklama se zobrazí, když hledaný výraz obsahuje danou frázi.
Ukázky inzerce našeho klienta
V kategorii:
Ukázka inzerce na klíčová slova:
Aby vaše reklamy na Kauflandu skutečně fungovaly, je důležité sledovat jejich výkon. V přehledu kampaní okamžitě uvidíte metriky a stav všech vašich sponzorovaných kampaní (SPA). V portálu pro prodejce si můžete také stáhnout report, který obsahuje všechny důležité metriky týkající se vaší hlavní nabídky. Pro detailní výsledky vašich reklamních kampaní lze sledovat a vyhodnocovat podrobné SPA reporty.
Reklamy na sponzorované značky (SBA)
Reklamy na sponzorované značky vám umožní výrazně zvýšit viditelnost vašich produktů i samotné značky. Zobrazují se na prémiových pozicích – v horní části výsledků vyhledávání a na stránkách kategorií - tedy tam, kde je zákazníci snadno a rychle uvidí.
Tato reklamní možnost je dostupná pouze pro prodejce, kteří vlastní registrovanou ochrannou známku. Abyste mohli reklamy spustit, musíte být buď vlastníkem značky, kterou chcete propagovat, nebo musíte mít od vlastníka značky povolení používat a propagovat jeho značku.
Zajímá Vás více informací? Neváhejte nás kontaktovat na info@conviu.com.
Conviu je komplexní nástroj pro online marketing. Nabízíme marketingové služby i datové služby.
Conviu nabízí editor datových feedů, napojení dodavatelských dat, automatický překladač, AI copywritera, obrázkový editor v XML, párovač produktů, napojení na marketplaces, automatický bidding, automatickou cenotvorbu, monitoring cen konkurence a automatickou PPC reklamu.